Utvärdering KM 23/10

Marelle - var på superhumör! Fanns inte så mycket att klaga på. Felfri grund, rev sista i omh. Endast mitt fel, lät henne rusa och då hoppar hon mer framåt än uppåt. annars mkt bra omhoppning, red både snabbt och korta svängar. synd med rivningen, 3 sek snabbare än 1:an.
Att tänka på: om det är en lång galoppsträcka i en omhoppning, måste jag korta upp henne minst 4 galoppsprång innan hindret.
'
Hälge - märkte under grundomgången att jag hade heeeeelt fel bett. han blir lite för känslig med det och är på det sättet svår att styra. grundomgången gick iaf bra, omhoppningen värre. Fick inte till någon riktig rytm, hade velat lägga en volt och samla ihop honom men då hade jag tappat dubbelnollan så istället tog jag extra långa vägar för att försöka få ihop honom.
Att tänka på: ska börja hoppa på vanligt tvådelat+martingal istället, sen måste jag lära honom att bli lite kvickare och mer vaken.
'
TAGGA TÄVLING SÖNDAG FÖR FAAAAAN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0